RTÜK korona virüs yayınlarında yasaları ihlal edenlere ceza Verdi

Son toplantısında korona virüs yayınlarını mercek atına alan Radyo ve Televizyon Üst Kurulu (RTÜK), korona virüs yayınlarında yasaları ihlal eden üç kanala idari yaptırım uyguladı.

Son toplantısında korona virüs yayınlarını mercek atına alan Radyo ve Televizyon Üst Kurulu (RTÜK), korona virüs yayınlarında yasaları ihlal eden üç kanala idari yaptırım uyguladı.

RTÜK, son toplantısında ağırlıklı olarak korona virüs yayınlarını mercek atına aldı.

İzleme uzmanlarının raporlarını gündemine alan Üst Kurul, 6112 sayılı Kanun’u ihlal eden yayıncılara yaptırım uyguladı.

Ayşenur Arslan’ın sunduğu “Medya Mahallesi” programında korona virüs salgınının sorumlusunun 3. havalimanı sebebiyle Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan olduğunun iddia edilmesi ve salgından etkilenenlerin AK Parti seçmeni olduğunun söylenmesi Halk TV’ye ceza getirdi.

Üst Kurul, ifadelerin yasaya aykırı olarak hem ayrımcılık içerdiğini hem de iddiaların gerçeklik ve doğruluk ilkelerini ihlal ettiğini tespit etti.

İlgili yayın sebebiyle Halk TV’ye üst limitten idari yaptırım kararı alındı.

Üst Kurul toplantısında ayrıca Halk TV’de yayınlanan “Günaydın Türkiye” adlı programda korona virüsle ilgili hiçbir resmi kaynak tarafından doğrulanmayan birtakım ifadelerin izleyiciler üzerinde korku ve panik havası oluşturduğu kanaatine varıldı.

RTÜK, Tele 1 TV’de yayınlanan “Kulis” ve Habertürk TV’deki “Para Gündem” programlarındaki salgın hastalığa ilişkin hiçbir otorite tarafından teyit edilmemiş bilgilerin gerçeklik ve doğruluk ilkelerine aykırı bir şekilde izleyiciye aktarılması nedeniyle de her iki yayın kuruluşuna idari yaptırım uyguladı.

Ataklı’nın sözleri yaptırım getirdi.

RTÜK toplantısında, televizyonlardan verilen uzaktan eğitim derslerinde başörtülü öğretmeni eleştiren Can Ataklı da gündemdeydi.

Toplantıda, Ataklı’nın “Gün Başlıyor” programında derslerde başörtülü öğretmenlerin yer almasını “çok yanlış ve facia olarak” belirtmesi, ilgili yasanın

“Yayın hizmetleri ırk, dil, din, cinsiyet, sınıf, bölge ve mezhep farkı gözeterek toplumu kin ve düşmanlığa tahrik edemez veya toplumda nefret duyguları oluşturamaz” ilkesine aykırı bulunarak, Tele 1’e en üst limitten idari yaptırım kararıyla ilaveten 5 kez program durdurma cezası verildi.

Tele 1’e farklı bir ceza da Can Ataklı’nın başka bir yayınından uygulandı.

RTÜK, programında Harp Okulu’nda gerçekleştirilen bir töreni yorumlayan Ataklı’nın yanlış bilgiler vererek, argo sözcükler kullanmak suretiyle rütbeli askerleri ve kurumları eleştiri sınırları ötesinde aşağılayan ifadelerine de yaptırım kararı verdi.

Facebook

Twitter

Youtube

25 Mar 2020 - 18:46 - Asayiş


göndermek için kutuyu işaretleyin

Yorum yazarak Haber Takvimi Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan Haber Takvimi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

Anadolu Ajansı (AA), İhlas Haber Ajansı (İHA), Demirören Haber Ajansı (DHA) tarafından servis edilen tüm haberler Haber Takvimi editörlerinin hiçbir editöryel müdahalesi olmadan, ajans kanallarından geldiği şekliyle yayınlanmaktadır. Sitemize ajanslar üzerinden aktarılan haberlerin hukuki muhatabı Haber Takvimi değil haberi geçen ajanstır.



İstanbul Markaları

Haber Takvimi, İstanbul ile özdeşleşen markaları ağırlıyor.

+90 (850) 304 05 95
Reklam bilgi


Anket Koronavirüs alışveriş alışkanlığınızı değiştirdi mi?